Wandeling bij Gubbio - Reisverslag uit Gubbio, Italië van Dirk Tol - WaarBenJij.nu Wandeling bij Gubbio - Reisverslag uit Gubbio, Italië van Dirk Tol - WaarBenJij.nu

Wandeling bij Gubbio

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

13 Juni 2019 | Italië, Gubbio

Vanmorgen waren we op tijd, voor 7 uur, uit bed. We konden dus ook op tijd naar Gubbio rijden en konden we aan de wandeling beginnen voor het echt warm werd. Vlakbij het centrum had Dirk een parkeerplaats gevonden. De wandeling begon door de stad heen, naar boven toe. Slingerend hebben we de weg naar boven gevolgd naar de Basilica of St. Ubaldo. Vandaar uit zijn we naar een ernaast gelegen bergtop gelopen, waar we een mooi uitzicht hadden over het dal. Daar vandaan hadden we een smal paadje naar beneden. Uiteindelijk zijn we weer, door Gubbio heen, naar de auto gelopen. Die was in een oven veranderd. De termometer in de auto gaf 42 graden aan. Gubbio is een stad waar de tijd lijkt stil te hebben gestaan, alleen de aanwezigheid de auto's en dergelijke laat zien dat het niet zo is.