De stad Gubbio - Reisverslag uit Gubbio, Italië van Dirk Tol - WaarBenJij.nu De stad Gubbio - Reisverslag uit Gubbio, Italië van Dirk Tol - WaarBenJij.nu

De stad Gubbio

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

14 Juni 2019 | Italië, Gubbio

Vandaag zijn we weer naar Gubbio gegaan, maar nu om de stad zelf te bekijken. We hebben de auto weer op dezelfde plaats geparkeerd. Eerst hebben we het Romeins verleden van Gubbio bezocht namelijk; het Mausoleum en het Teatro Romano. Vervolgens zijn we de stad ingelopen en hebben we de kerk San Francesco bezocht. Alle kerken en dergelijke, in Italië, zijn binnen lekker koel. Maar als je dan weer naar buiten gaat, valt de warme lucht als een warme deken over je heen. Met de lift zijn we hoger op de stad in gegaan naar het Piazzo Grande. Daar hebben het er aan gelegen Palazzo dei Consoli bezocht. Na de lunch zijn we naar de San Domenicokerk gegaan en hebben die bezocht. Toen hebben we naar het Palazzo del Capitano del Popolo gewandeld en vervolgens zijn we omhoog de stad ingegaan naar de Palazzo Ducale en het er tegenover gelegen Cattedrale Duomo, die we ook van binnen bekeken hebben. Toen waren we het een beetje zat en hadden de belangrijkste dingen gezien en/of bezocht en zijn weer de auto gegaan. In de auto was het bijna 50 graden. Onderweg terug hebben we weer boodschappen gedaan.

• 15 Juni 2019 - 06:22

Frans :

Zeker de moeite waard om deze oudheden te bezoeken, en gelukkig is het een onbewolkte dag, en voor de afkoeling heb je gelukkig de terrassen.
    Hier hebben we het oost duitse gedeelte bekeken, ook aan de oost duitse kant van de elbe gefietst, oude wachttorens bekeken, waren nu ook vreedzame broedplaatsen voor vleermuizen, kerkuilen en torenvalk. Daarna weer met de pont naar de westoever en terug naar de camping. Er kwam, over de camping, een oude vliegtuig/ bommenwerper overvliegen, gelukkig had ik net mijn foto toestel in de hand. Er is vandaag een herdenking voor de luchtbrug naar Berlin, vanwege het onweer zijn we niet naar het militaire luchthaven in Fasberg, vlakbij de vorige camping. Ook zijn de activiteiten daar, vanwege de onweersbuien en sterke windvlagen, voorlopig uitgesteld. Morgenochtend gaan we met stoomradar boot Kaiser Wilhelm een bootvaart maken van 11.00 tot 16.00 uur. Het is altijd een ander gezicht zo van het water af. Groetjes Tineke en Frans