Ten zuiden Lago Trasimeno - Reisverslag uit Piegaro, Italië van Dirk Tol - WaarBenJij.nu Ten zuiden Lago Trasimeno - Reisverslag uit Piegaro, Italië van Dirk Tol - WaarBenJij.nu

Ten zuiden Lago Trasimeno

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

22 Juni 2019 | Italië, Piegaro

Vandaag hebben we een toer langs verschillende plaatsjes, ten zuiden van Lago Trasimeno gemaakt. We begonnen in Piegaro, waar we door het dorpje hebben gelopen en het glasmuseum hebben bezocht. Vandaar uit zijn we naar het hoogste punt in de omgeving gegaan, Monte Arale. Deze hebben we met de auto bedwongen, op de laatste meters na. Daar hebben we geluncht met een schitterend uitzicht. Vervolgens zijn we, over soms kronkelige smalle wegen, naar Castiglion Fosco gereden. Daar is een ronde toren, die gesloten was. Siesta tijd? Toen zijn we weer noordwaarts gereden naar San Feliciano voor het bezoek aan het Visserijmuseum. Als laatste hebben we in Magione, de Torre del Lambardi bezocht. Boven op de toren had je een uitzicht over de omgeving, het dal en de heuvels met hier en daar dorpjes erop geplakt. Toen was het al weer aardig eind in de middag dus zijn we teruggegaan naar de camping met als tussenstop de winkel voor de boodschappen .

• 23 Juni 2019 - 10:44

Frans:

Het blijven natuurlijk wel Italiaanse praktijken, al met wat geld geprobeerd, misschien gaan dan wel vele deuren open. Maar idd, een prachtige omgeving en gebouwen.
    Wij zelf zijn gisteren ook in Lünerburg geweest, mooie oude Hanzestad. Mooie gevels, je kan ook zien, dat er toen veel buiten de handel ook elkaars gewoonten overnamen. Ook de zeearend eindelijk gezien en gefotografeerd. Groetjes Tineke en Frans