Isola Maggiore - Reisverslag uit Isola Maggiore, Italië van Dirk Tol - WaarBenJij.nu Isola Maggiore - Reisverslag uit Isola Maggiore, Italië van Dirk Tol - WaarBenJij.nu

Isola Maggiore

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

19 Juni 2019 | Italië, Isola Maggiore

Vanmorgen zijn we, na het ontbijt en de koffie, naar Passignano sul Trasimeno gewandeld om La Rocca te bezoeken. Deze keer waren we te vroeg. Dus even 20 minuten wachten, die Dirk gebruikt heeft om geld uit de muur te halen. Na het bezoek hebben we even van een bakje koffie genoten met uitzicht over het dorpje en het meer. Toen zijn we weer naar beneden gewandeld, voor de veerboot naar Isola Maggiore. Daar hebben rond gewandeld en onder andere naar een kerkje met mooie muurschilderingen uit de 13e eeuw, een museum in het toeristen informatiepunt en het Casa del Capitano del Popolo. Om half vijf hadden we de boot terug naar Passignano. Op de camping teruggekomen hebben we gelijk boodschappen gedaan

• 20 Juni 2019 - 06:45

Frans :

De foto met bloem en bij mooi gelukt hoor, blijft altijd indrukwekkend. Gistermorgen om 5.45 opgestaan en naar de Elbe gefietst voor wat er maar voor mijn lens komt. Bij een ondiep stukje, langs de oever, zwom een bever, daar een paar foto's van gemaakt. Daarna bij een kleine zijtak van de Elbe nog een uurtje staan de wachten op een ijsvogel, maar die liet zich niet zien. Daar stond al een vrouw een uurtje heel stil te kijken met een 500mm lens, we zijn toen maar gestopt, jammergenoeg maar alleen ik had in ieder geval al de Bever en een paar foto's zo van de ochtend zon. Maar we blijven het proberen om de zeearenden te fotograferen.