Paciano - Reisverslag uit Paciano, Italië van Dirk Tol - WaarBenJij.nu Paciano - Reisverslag uit Paciano, Italië van Dirk Tol - WaarBenJij.nu

Paciano

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

16 Juni 2019 | Italië, Paciano

Vandaag zijn we naar Paciano gegaan, iets ten zuidwesten van Lago trasimeno. We hebben eerst de binnenstad bezocht, wat maar enkele straten groot is. Aan het begin zijn we het informatiepunt van het plaatsje binnengelopen. De jongedame schrok even, want ze moest in het engels uitleg gaan geven aan ons, wat achteraf haar niet slecht afging. We wilden ook een museumpje bezoeken, maar dat was een probleem want die is pas open als de dame met de sleutel er is. Wij dus met haar mee om te kijken of ze er was en of ze de deur van het museum wilde open doen. Helaas lukte dat niet, want ze was er niet. Dus dacht ze aan een ander museum gelegen, in een oude kerk, om de hoek. Weer pech want ook die deur was op slot. Dus hebben we onze tocht door de binnenstad en buitenom afgerond. Na de rondwandeling hebben we een echt Itiliaans ijsje genomen en op het terras met schitterend uitzicht opgegeten. Aan het eind van de ochtend waren we klaar en zijn we weer teruggegaan naar de camping.